Tuesday, April 27, 2010

My Yellow & Pink Roses




















Salam dan selamat malam semua. Dah lama rasanya tak kongsi cerita pasal pinggan mangkuk lama ni. Bukan apa, bak kata rakan2 penyakit "m"dah mula menyerang. Kali ni nak kongsi koleksi Yellow & Pink Roses ku yang tak cukup korum ni .Oleh kerana penyakit "m" dah melanda  maka aku ambik gambar set ni dari jauh je. 6 set cawan A shape ni dapat hasil barter ngan K. Ajmah. Tq Banyak kak.
Psst: klu dah jumpa sedara mara dia yang lain jangan lupa roger2 ya...













Oleh kerana tak beribu maka kucarikan ibu tumpang untuk diorang, si teko Yellow & Red Roses dari Wan Penang.  Tq Wan..

















Dengan kedatangan teko dari Wan tu maka bertemulah sugar pot ni dengan saudara yang sama species ngan dia setelah 9 tahun menunggal. Dapat dari kedai apek. Tq pek...Sugar pot ini merupakan sugar pot ku yang pertama dan antara koleksi antikku yang terawal.































Piring kuih comel berlekuk dan berrim emas yang tebal ni dapat dari adikku yang masih manja walaupun dah jadi ibu hehe....Terima kasih Nyna. 

Sekian dulu untuk kali ini tapi sebelum mengundur diri dengarkan dulu pesanan penaja dariku, "kepada rakan2 yang ingin nak meletgo teko, sugar dan creamer Yellow & Pink Roses ini, ingatlah daku dalam doamu". Wassalam....

2 comments:

Teratak Rohas said...

salam ziarah ryana,
wah! cantik2 koleksi yellow pink ni. dulu akak x minat sgt bunga ni...tp bila dah tgk teko dia depan mata, baru terfikir nak collect....hehehe btw nice collection. :):)

Ryana said...

Salam Kak Ana..
Tq sudi ziarah sini. Saya suka collect set ni kak sebab kat rumah nenek dulu set diorang guna untuk basahan je tapi sayang rumah nenek terbakar, satu brg pun x dapat diselamatkan. kalau rmh nenek tak terbkr rasanya bnyak juga pinggan mangkuk lama yg saya warisi...

Related Posts with Thumbnails

putera puteriku