Monday, October 5, 2009

Pinggan Mangkuk Lama Penyeri Di Hari Raya

Salam rakan2 semua. Sudah terlalu lama rasanya aku tidak buat N3 tentang pinggan
mangkuk lama dlm blog yg dah lama terbiar sepi ini. Hari ini ingin kukongsikan bersama cerita tentang pinggan mangkuk lama ini yang telah berjaya menambah seri di rumahku
di hari raya ini. Ternyata susunan pinggan mangkuk lama ni begitu menarik perhatian tetamu yang datang berkunjung dirumahku. Malah tidak keterlaluan jika kukatakan tetamu2 yang datang lebih tertarik dengan seramik lama ni berbanding dengan porselin ala Inggeris yang juga
menjadi hiasan di rumahku. Ramai yang tidak menyangka pinggan mangkuk lama ini boleh dijadikan hiasan menarik di rumah. Malah ada juga rakan2 yang kesal kerana telah membuangnya. Yang lucunya ada seorang rakan yang mau mengambil balik pinggan lama yang telah digunakan untuk bagi makan kucing.

7 comments:

~Yatt~ said...

welcome back sis!!..
bestnya tengok akak susun suma nie..a very good job sis..i likeee..
lepas nie rajin2 buat n3 ye akak..
selmat berhari raya & beropen house..

♥Itajeff♥ @Something To Share said...

salam ryana..
apa kabar? selamat hari raya maaf zahir batin. Lama ndak buat post, sekali buat malatopssss hehehe...cantik bha piring2 tu..nostalgic kan...betul tu bila org tgk baru dorang tau piring tu sebenarnya lawa jd hiasan...

azah said...

salam ryana..lama menyepi diri..cantik pinggan2 tu digantung..wah akak mau pegi rumah ryana la..kat mana tu hah..hehe

Ryana said...

Salam Yatt

Tq dik. Insyaallah lepas ni akak akan cuba rajinkan diri buat n3.

Salam Kak Ita..
Memang nostalgic kak. makcik2 yang datang pun terkenang zaman lalu bila nampak piring2 tu.

Salam Kak Azah..
Boleh apa salahnya, rumah saya di PJ je.

azlina said...

salam ryana...
rumah dah siap yea..alhamdulillah cantiknya....
akk mohon maaf zahir dan batin jika ada slh dan silap sepanjang kita bersilaturrahim

nza said...

salam kenal.

Chantiknya pinggan mangkuk tu...suke tgk.

umi_e said...

salam... suka tengok pinggan mangkuk tersusun di tempat tinggi begitu :)

* saya pernah cuba susun barang di tempat tinggi tapi habis jatuh pecah kerana kucing2 saya suka memanjat dan melompat :-S

Related Posts with Thumbnails

putera puteriku