Thursday, January 28, 2010

My OC Collection


Salam semua. N3 kali ini aku nak kongsi koleksi OC ku yang seciput ini. Walaupun aku ada set lengkap OC
yang pernah aku tunjukkan sebelum ini tapi yang itu menurut apek yang Mat tanya berasal dari Malaysia manakala yang bercop mohorkan Oriental Ceramic saja berasal dari Jepun. Tapi tak taulah betulkah tak, seperti yang Mat kata apek2 ni pun bukan boleh percaya sangat. Semua set OC ni aku dapat dari kedai apek.


Trio set (gambar Cow Boy menunggang kuda) yang terdiri daripda teko, sugar pot dan creamer ni aku dapat dengan harga RM18 je. Murah kan? Kalau ada rakan2 yang jumpa set cawan dia roger2 ya..


Dua sugar pot yang dah pekak sebelah ni, nyonya tu bagi percuma je.



Pinggan besar (12 inci) ni pula ni pula nyonya tu jual RM3. Sebiji ni saja yang tinggal itu pun dah retak seribu.

Itu sajalah untuk kali ini ya. Wassalam...

3 comments:

nor64 said...

slm ryana..kak ada 1 biji mangkuk ni.....mak punya tapi susah nak dapatkn set lengkapnya tu..

nor64 said...

slm ryana..kak ada 1 biji mangkuk ni.....mak punya tapi susah nak dapatkn set lengkapnya tu..

Ryana said...

salam kak nor. iyalah kak, nyonya tu pun ckp macam tu juga, sebab OC ni mudah pecah katanya.

Related Posts with Thumbnails

putera puteriku