Wednesday, January 20, 2010

Suci Dalam Debu Part 2

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Hari ini aku nak sambung kembali kisah "Suci Dalam Debu" hari tu. Inilah dia isi kandungan kotak kedua yang kotor dan berdebu tu. Seperti yg ku ceritakan sebelum ini apek kedai tu memang kedekut sebab dia langsung tak bagi kurang harga set ini dengan alasan harga yang tertera tu harga lama. Tapi kalaulah betul harga lama, mahal juga set ini jika dilihat pada nilai wang ketika itu. Bila aku tanyakan dengan lebih lanjut, apek tu dengan panjang lebar menerangkan bahawa set ini (dan set yg satu lagi) bukan diperbuat daripada seramik tetapi daripada porselin sebab itulah harganya lebih mahal. Walaupun aku ni tidak arif sangat tentang perbezaan antara seramik dan porselin aku iyakan saja,( tanya banyak2 takut pula apek tu marah dan langsung tak nak jual padaku). Sampai saja di rumah aku terus membandingkan set ini dengan set2 hadiah perkahwinanku 15 tahun yang lalu. Memang betul kata apek tu, set ini jauh berbeza dengan set2 hadiahku itu seperti Giacomo dan yg lain2. Permukaan set ini lebih licin dan bersinar dengan warna yang putih gebu serta lebih ringan. Selain itu perbezaan yang lebih ketara ialah corak pada set ini apabila diusap terasa licin (tidak timbul) berbanding dengan keluaran baru. Apa yang paling aku suka pada set ini ialah rim peraknya yang begitu tebal dan berkilau. Coffepot yang besar dan agak rendah
Cremer Jug yang berbentuk simple
Sugar Pot
Saiz cawan yang agak besar
Sebiji pinggan kek dan 6 biji piring kuih
Sekian dulu untuk kali ini. Wassalam...
Psst: Set ini ada extra, kalau berminat sila berkunjung ke,

No comments:

Related Posts with Thumbnails

putera puteriku