Friday, June 12, 2009

Hasil 'hunting' ku di Pekan Tuaran

Salam semua. Pagi Selasa yang lalu aku memandu seorang diri ke Pekan Tuaran(setakat ni blm ada kawan2 ku yang terjebak ke 'lembah antik' ni lagi). Sasaran ku ialah kedai-kedai apek tua yang masih ada di pekan tu. Kali ni kalau tak dapat juga aku nak ambik gambar apek2 dan nyonya2 tua(antik ape..) kedai tu dan jadikan n3 dalam blog ku ini. Tapi rupa2 huntingku kali ni tidak sia2 coz adalah beberapa biji pinggan lama dan sebiji teko yang telah dipancung Jepun(tak ada penutup)aku dapat pada hari. Jom tengok ye...
Pinggan ni aku dapat dengan harga RM2.50 sebiji. Ada banyak lagi kat kedai tu tapi aku ambik 2 je.
Pinggan ni pulak dapat dari kedai yang lain ngan harga RM3.50. Pinggan ni tak berhabuk masa aku jumpa itu pasal apek tu jual mahal sikit. Ada lima biji je yang tinggal tapi aku ambik 2 juga(menyesal pulak rasanya)
Pinggan leper kecil ni ada banyak lagi kat kedai tu. Bunga dan rim keemasannya masih terang lagi dan tepinya pula berbiku2. Yang ni aku dapat Rm1.50 sebiji.
Pinggan mungkum (btl ke istilah yg aku guna ni?)kecil ni aku dapt ngan Harga RM2 je. Ada banyak lagi tapi aku ambik 2 biji je setiap satu. Rasanya nak pegi beli lagilah sebelu apek tu naikkan harga. Suka tengok rimnya yang masih berkilau dan berbiku2.
Pinggan leper bunga kangkung ni pula aku dapat dalam dua saiz, 8" dan 6".
Pinggan leper ni agak besar juga(lebih kurang 12"). Ada sebiji je yang tinggal. Apek tu jual RM5. Suka tengok bunga ros merah jambu kat pinggan tu.
Inilah satu-satunya teko yang aku dapat hari tu. Walaupun tak penutup aku ambik juga coz bunga dan rim emasnya masih terang dan berkilau lagi.
Itu ajelah rezekiku hari tu. Nampaknya mabuk pingganlah rumah kecilku nanti

2 comments:

Itajeff @Something To Share said...

Hi Ryana...salam perkenalan :-)..kalau ryana hunting sampai ke Tuaran, sy pula sampai ke Beaufort..hehehe..we share the same interest!! Nampak gayanya ke Tuaran lah sy besok ni..kebetulan tamu kan...hehehe...kedai tu yg kedai2 lama tu ka?

Lots of luv,
Ita

Ryana said...

Salam Kak Ita. jauhnya kak pegi sampai Beaufort. lain kali hunting sama2, best kalau ada kawan. Ada dapatan tak di Tuaran?Sharelah...

Related Posts with Thumbnails

putera puteriku