Saturday, July 18, 2009

Teapot Comel & Creamer

Salam dan selamat berehat di hujung minggu semua. Seperti yang dijanjikan sebelum ini, N3 kali ini ialah tentang tangkapan yang sejala ngan set teko bunga biru sebelum ini. Kedua2 nya ini hubby jumpa dalam almari kaca kedai apek tu, masa tu dia dah nak keluar. Nasib baiklah dia terpandang teko comel tu walaupun sdh disaluti habuk. Masa nak ambik teko tu jumpa pula creamer tu. Walaupun creamer tu dah retak kat tangkai tapi hubby ambik juga coz di suka tengok bunga dia.Nasib baiklah dia ambik klu tak kempunanlah aku nak dpt creamer comel ni. Nampak besarkan? Tapi sebenarnya teko ni kecik sangat, untuk minum seorng pun mungkin tak cukup. Menurut hubby teko ni biasanya org Cina guna untuk isi ubat herba.(My hubby pun campuran cina coz arwah MIL pure Chinese)
Bunga pada kedua belah teko ni walaupun nampak sama saiz tapi sebenarnya terdapat sedikit perbezaan. Bunga belah ni agak kecil.
Jangan salah sangka. Teko ni kalau nampak dari tepi macam tak ada penutupkan? Sebenarnya penutup dia separas ngan badan itu yang nampak macam tak ada penutup.
Creamer ni walaupun sudah cacat namun masih cantik di pandangan mataku. aku nampat di blog Kak Su & Yatt lengkap satu set tapi aku hanya mampu berpuas hati ngan creamer ni je. Kesian....
Bunga di kedua belah creamer ni juga tidak sama saiz & bentuk. Yang atas ni bunga dia sekuntum je dan blm berkembang... Itu sajalah untuk kali ni ye. Wassalam....

4 comments:

Itajeff @Something To Share said...

Salam
wah..cantik cantik cantik!!! Bunga creamer tu mcm bunga piring yg kita dpt di tg aru kan.

~Yatt~ said...

salam k.ryana..bunga kat creamer tu ktorang panggey victorian china roses (vcr) or moss roses..nanti2 bila MIL dah balik..saya buat n3 pasal munger nie..hehe

azah said...

Ryana..cunnya..kenapa dekat2 KK ni tak ada teko ya? heran, heran..tadi akak dpt pring mcm bunga kat creamer tu..oo victorian chinese rose pulak namanya..akak suka..itu bunga 5 roses pun akak suka..blh tahan juga cita rasa hubby ryana ni..

Ryana said...

Salam kak Ita
Tq. Ya kak bunga tu sama ngan bunga pinggan akak baru buat N3 tu & bunga teapot tu sama ngan piring yg jumpa di Tg aru tu.

Salam Yatt
Oh! itu kah nama dia. Itulah akak nampak kat blog Yatt & Kak Sue lengkat satu set.

Salam Kak Azah
tak taulah kak napa di KK ni x teko? Akak gi hunting di mana tadi?

Related Posts with Thumbnails

putera puteriku