Wednesday, February 10, 2010

Koleksi Jam Lama

Salam dan selamat malam semua. Nampaknya hobi mengumpul barang2 lama ku ini dah melarat ke jamlah pulak. Sebenarnya masa beli jam2 ni dari sebuah kedai lama ,tak ada niat langsung nak simpan. Memandangkan apek tu jual dengan harga yg murah, aku pun belilah untuk masukkan dalam kedai kecikku itu. Manalah tau ada yang berminat, lepaslah juga duit untuk hunting pinggan mangkuk lama. Tapi tak tau macam mana tetiba pulak aku jatuh cinta pada jam2 ni tak jadilah nak jual. Jadi kiranya ini koleksi jam lamaku yang pertama. Ini yang aku risau ni, kalau ada yang pertama mesti ada yang kedua, ketiga dan seterusnya... Apa2 pun jom layan jam lama yang mengimbau memori silam ni...

Jam loceng hijau ni masih berfungsi dengan baik walaupun bodynya sudah dicemari karat di sana sini. Saiz jam ni agak besar dengan diameter muka lebih kurang 4 inci dan tinggi 6 inci. Berjenama Five Rams, made in China (ada gambar 4 ekor kambing)

       Pandangan belakang jam hijau

Yang merah ni pula sesuai untuk hiasan saja sebab dah tak berfungsi. Menurut kata apek tu jam ni masih boleh dibaiki tapi kena cari pakar jam lamalah. . Tak apalah aku bukan nak pakai sangat pun, guna handphone pun boleh. Jenama dan keluaran sama ngan jam hijau tu. Yang uniknya jam ni walau pun kecik tapi berat tau. Lebih berat dari yang kaler hijau tu.
                                Backside si merah

Itu sajalah untuk kali ini ya. Wassalam....


No comments:

Related Posts with Thumbnails

putera puteriku