Tuesday, February 16, 2010

Suai Padan Set Pemandangan (1)















Seperti yang dijanjikan n3 kali ini ialah tentang salah satu daripada kandungan kotak-kotak dari Ezany. Teko ni Ezany tolong belikan dari sebuah kedai apek di Ipoh. Kesian Ezany sampai gaduh ngan anak apek tu masa nak beli teko ni hehe..Walaupun corak pada teko ini tidak sama ngan corak pada set2 pemandanganku yang ada tapi bolehlah disuai padankan memandangkan semua set2 pemandanganku itu tidak berteko. Dapatlah diorang menumpang kasih..







Nampak padan tak? Bolehlahkan yang penting masih lagi bermotifkan pemandangan kedesaan Jepun yang berlatar belakangkan Gunung Fuji. Set ni aku jumpa kat stor apek tapi sayang jauh dari lengkap. yang ada cuma sugar pot, creamer jug, 5 piring kuih dan 5 piring duda.

Sugar pot telinga capang

Creamer Jug

5 dudas dan sebiji cawan janda yang disuai padankan

Perhatikan corak pada cawan, sama tapi tak serupa. Cawan ni sangat nipis dan ringan juga terdapat gambar geisha di dasanya.

Lima piring kuih yang sesuai dijadikan hiasan dinding.

Sekian dulu untuk kali ini. Wassalam..



2 comments:

~Yatt~ said...

kak ryana..
kalu diperatikan betul2..sunguh lawa kombinasi kaler pemandangan japan nie..saya berkenan sungguh..jarang tau nampak design nie..untung ler hasil rembatan akak kat apekss tu..yang cawan mulut terlebih sudahh pun lawaaa..piring kuih dia pun lawaaaa..suma lawaaa.ishhh terbekenanlahh.. ;)
bagus tul adik kita dapatkan teko tu..walaupun tak sama..mata saya nampak cantik jua..

Ryana said...

salam yatt.
Betul kata yatt tu, set pemandangan ni makin lama tengok makin lawa. Akak pun masa mula2 dapat kat apeks tu dulu tak brapa nak suka sangat tapi sekarang ni set pemandangan makin mendapat tempat di hati akak.Nasib baiklah adik kita dari Gopeng tu rajin tolong kakak2 dia ni hehe..

Related Posts with Thumbnails

putera puteriku