Tuesday, February 16, 2010

Yang Ditunggu Dah tiba


















Salam dan selamat pagi semua. Rasanya semua pun masih bercuti lagi nikan? Tapi yang boringnya tak dapat gi hunting kedai2 apek sebab apek2 dan nyonya2 masih beraya. Sehari sebelum Tahun Baru Cina merupakan hari yang menyeronokkanku. Bukan kerana aku nak main mercun atau tak sabar nak pakai baju baru tapi kerana kedatangan van pos Malaysia yang membawa kotak-kotak yang dah sebulan lebih aku nantikan. Inilah dia tiga kotak yang telah belayar selama lebih sebulan mengharungi Laut China Selatan dari Darul Ridzuan ke Negeri di Bawah Bayu ini. Lucu juga cerita di sebalik penghantaran kotak2 ni. Sebenarnya kotak2 ni Ezany minta tolong adik dia yang pos, dia tak sangka pula adik dia pos melalui jalan laut hehe... Tapi tak apalah yang penting sampai dan semua barang-barang dalam kotak itu pun selamat. Cuba perhatikan kotak2 tu nampak elok je kan? langsung tak ada kesan kerosakan  pada kotak2 tu. Mungkin bagus juga penghantaran melalui jalan laut ni tapi kenalah sabar menunggu.


















Yang bestnya parcel yang paling lambat sampai tu datang sekali ngan parcel yang paling cepat sampai. Rasanya baru dua tiga hari lepas Yatt bagi tau yang dia dah pos barang, tau-tau dah sampai. Cepat betul pulak rasanya, mengalahkan courier.

Nantikan n3 yang seterusnya tentang isi kandungan kotak2 ni.. Wassalam...

3 comments:

~Yatt~ said...

salam kak ryana..
hehehehe..lega rasanya tau selamat sampai..teko terbanyak yang penah sy pos..maybe kan..kat column no3 tu..adik ezany tertanda kat melalui darat/laut..saya tick kat melalui udara..tapi tak sangka jugak cepat sampai kan..hehehe..
takpe..yang penting sumanya sihat2 belaka..buat apa laju2 kalau isi dalam buat nangis tak berlagu.. ;)

Ryana said...

salam yatt
akak lagilah, lega bercampur gembira tak terhingga.Ezany srh adik dia pos je tapi tak bagi tau melalui uadara atau laut hehe..
parcel yatt tu pun akak macam tak percaya dpt cepat sebab paling cepat pun yg akak selalu dpt dlm seminggu juga. mgkin org pos tu pminat blog yatt juga kot? itu yg dia bagi perkhidmatan first class gitu..

蚵仔麵線Jeff said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Related Posts with Thumbnails

putera puteriku